همه چیز در مورد تدریس خصوصی

  • ۰
  • ۰

دوران دانشگاه بهترین دوران زندگی همه ما هست. کوچه پس کوچه های دانشگاه، حیاط دانشگاه با باغبون و ماشین چمن زنیش که همیشه خدا توهم ریختن برگاشو بجای سبزی تو قورمه سبزیای سلف داشتیم. راهروهای دانشکده و تاخیر همیشگیمون برای رسیدن به کلاس ته راهرو، آشنایی روزای اول دانشگاه و همیشگی شدن دوستی ها، کافه ته دانشکده که شده بود پاتوق همیشگیمون بین کلاسا، حس های عجیب و غریبی که در طول ترم بهمون دست میاد تا خنده های ته کلاس، سربه سر استادا گذاشتن و تا اون جمله معروف استاد خسته نباشید نیم ساعت اخرکلاس، تا شبای ترسناک امتحان و تقلبای سر جلسات همه همه یادآور دوران خوش و سرزنده بودنمون هست که یا گذشته و یا در حال سپری کردنش هستیم.

اما این دوران شیرین می تونه تبدیل به کابوس زندگیمون شه اگه در روز مصاحبه مون برای استخدام در فلان شرکت، مدرک تحصیلی، معدل لیسانس مون و اطلاعات و آموزش های عملی که در این چند سال دیدیم، جزء فاکتورهای استخدامی مون باشه. برای همین لازم هست که چند تا مورد را در دوران تحصیل مون در دانشگاه جدی بگیریم و اون هم معدل و پاس کردن تمامی دروس تئوری و عملی با بالاترین نمره است.

سوالی که در این بخش مطرح میشه این هست که خب چیکار کنیم که بتونیم بهترین معدل و نمره رو در دروس دانشگاهی بدست بیاریم؟ با ما همراه باشید تا چتد نکته مهم را به شما بگوییم.

بی خیال خوندن در طول ترم نشید.

خودتون بهتر از من میدونید که برای هر ترم حجم درس ها انقدر زیاد هست که نشه با یکی دو روز قبل از امتحان اونا رو خوند و نمره قبولی خوبی کسب کرد. مخصوصا بارها شده که به دلیل حجم واحدهای انتخابی، در یک روز دو یا سه امتحان را بخواهیم پاس کنیم. همیشه این قدم های کوچک اما پیوسته هست که نجات دهنده ما هست. اینکه در طول ترم بطور پیوسته اما با حجم کم درس هاتون رو بخونید دیگه گرفتار شبای امتحان نخواهید شد.

اما چطور در طول ترم درس بخونیم؟

سبک خوندن باید فراتر از دوران دبیرستان باشه.

به عنوان یک دانشجو هیچ زمانی به سبک دوران دبیرستان نه کتابی را حفظ کنید و نه جزوه ای را بنویسید. حتما باید روش خوندنتون، برای شروع بصورت درک کلی از موضوع باشه. یعنی اگه شما مشغول خوندن بخشی از کتاب هستید باید ابتدا یک درک کلی از مطلب پیش روتون داشته باشید و بعد به سراغ جزئیات بروید.

هایلایت ها و نشانه گذاری جملات مهم همچنان بخشی از وظیفه اصلی شما.

این نکته که باید در حین مطالعه دروس، قلم و کاغذی همراه داشته باشید و دائما نکات مهم  رو نشانه گذاری کنید وظیفه ای است که از همان سال های اول تحصیل تا الان که یک دانشجو هستید باید رعایت کنید. بعد از درک هر پاراگراف حتما جملات مهم و کلیدی رو مشخص و پررنگ کنید. بشدت در شبای امتحان به دلیل کمبود وقت، کمک کننده هست.

از ابزارهای موفقیت استفاده کنید.

بارها شده که به دلیل مشغله های کاری یا کمبود وقت، به خیلی از کلاسها و درس های تخصصی مهم نرسیدیم. درس هایی که خوندشون به تنهایی سخت و مشکل هست. در این جور مواقع می تونیم از تدریس خصوصی دروس دانشگاهی استفاده کنیم. اکه می بینید درسی رو غایب بودید و نیاز به آموزش آن دارید، بی خیال نشید و با شرکت در جلسات تدریس خصوصی دانشگاهی، مشکلات درسی خود را برطرف کنید.

اگر هم قیمت تدریس خصوصی دروس دانشگاهی براتون مهم است، توجه کنید به مجموعه و مرجعی مراجعه کنید که تمام خدمات آموزشی را از جمله معلم خصوصی با قیمت مناسب به شما ارائه می دهد.

داشتن جزوه تر و تمیز

اگه دانشجو زرنگی باشی از هر کلام استاد، یک نکته خوب بیرون می کشی و سریع یادداشت می کنی. به تک تک جملات استاد در حین تدریسش دقت کن، سعی کن یک جزوه ترو تمیز و کامل از مطالب آموزش داده شده سر کلاس بنویسی. چون اگر جزوه کاملی داشته باشی خیلی راحت در شب امتحان فقط مطالب مهم جزوه تو می خونی و برای امتحان آماده میشی. ( شاید اینجوری تونستی آستینی هم بالا بزنی!)

فعال باش و جسور

اگه دانشجو هستی در زمینه آموزشی و کارهای عملی از انجام هیچ کاری واهمه نداشته باش. سرکلاس فعال باش و شوخ طبع، سعی کن در حین آموزش استاد باهاش در تعامل باشی. بزار همه بدونن چقدر فعال و پرانرژی هستی. اینطوری همیشه در ذهن شون میمونی و موقع صحیح کردن برگه امتحانیت، همینکه اسم و فامیلیت رو ببینن، تصویر مثبتی که از تو به عنوان یک دانشجو فعال در کلاس دارن، در ذهنشون یادآوری میشه و این تصویر به نمره دادن استاد تاثیر خیلی خیلی زیادی میزاره.  

لب مطلب

این روزا در حین اینکه شیرین هستند، به دلیل استرس کاری و فشارهای روانی، سخت و گاهی عذاب آورهم هستند، ولی یک چیز رو فراموش نکنید و اینکه قدر لحظه هاتونو بدونید. بجای استرس برای روزای اتفاق نیوفتاده، از روزایی که قشنگ در وسط آن قرار دارید و می تونید تجربه و اتفاق های خوبی برای خودتون رقم بزنید، نهایت استفاده را ببرید. داشتن نمره عالی و کسب معدل بالا در رشته تحصیلی تون، تجربه دوره های کارورزی و دوره های عملی و اضافه شدن یک عالمه اطلاعات در رشته تحصیلی تون، می تونه ایده آل های یک دانشجو در دوران تحصیلش باشه که همین ایده آل ها در صورت عملی شدن می تونه پل موفقیت دوران کاری شما نیز بشه. پس تا می توانید این ایده آل ها را برای خود در این دوران به واقعیت تبدیل کنید. موفق باشید.

  • ۹۸/۰۹/۱۷
  • استاد بانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی