همه چیز در مورد تدریس خصوصی

  • ۰
  • ۰

 

یکی از کلیشه ای ترین پاسخ هایی که اساتید در مقابل سوال چطور در فلان رشته موفق شوم، تلاش است. کلمه ای کلیشه ای اما مهم که انتهای تمامی فعالیت ها انسان به آن باز میگردد. به هر روی دانشجویان دنبال جوابی غیر از تلاش هستند به همین دلیل خود را مستلزم دانستیم تا فعلا جوابی به دانشجویان رشته آمار و یا دانش اموزانی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند، ارائه کنیم.

 

معرفی رشته آمار
برای اینکه در این رشته موفق شوید  ابتدا باید به خوبی آن را بشناسید. باید بدانید که آمار چیست کاربرد آن در کجاست و بازار کار ان به چه صورت است. تمامی مشاوران برتر نیاز اولیه پیشرفت در یک رشته را علاقه داشتن به ان میدانند. برای علاقه پیدا کردن به یک رشته هم باید ان را از تمامی زاوایا بشناسید.

علم امار یعنی تفکر علمی داشتن؛ یعنی امار شناس باید از طریق شواهد اطلاعاتی را به دست آورد و سپس بتواند از این اطلاعات حوادث پیش رو را پیش بینی کند. پایه و اساس این رشته ریاضی است و کسی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارد باید پایه ی ریاضی قوی داشته باشد.

من ریاضی ام خوب نیست یعنی نمیتونم موفق بشم؟

شاید خیلی از نظام قدیمی ها فکر کنند که چون در درس های رشته انسانی آمار و احتمالات وجود داشته، پس رشته ای است که از رشته انسانی باید وارد آن شد و نیاز به ریاضی قوی ندارد که اشتباه است. اما این  موضوع به این معنی نیست که اگر ریاضی شما تا به کنون خوب نبوده نمیتوانید وارد این رشته شوید. تنها با چند جلسه برگزاری کلاس های تدریس خصوصی آمار دانشگاهی میتوانید به سطح مورد نظر برسید و کار های مهمی را در زمینه های اماری انجام دهید.

بازار کار رشته آمار را بشناسید.

نه تنها در رشته امار، بلکه در تمامی رشته ها باید بازار کار آن را برای موفقیت بررسی کنید. موفقیت در رشته ها و گرایش های اشباع شده به مراتب سخت تر است.

رشته امار از جمله رشته های اشباع نشده است. اما باید بدانید که هنوز مردم با اهمیت این رشته زیاد آشنایی ندارند و فکر میکنند که امار به حسابداری مربوط است! پس برای اینکه در این حوزه خودی نشان دهید تا بتوانید موفق شوید باید تلاش کنید و شکل جدیدی از این رشته را به بازارعرضه کنید تا مردم به سمت آن سوق پیدا کنند. اگر  یکی از پیشروان در این زمینه باشید یکی از موفق ترین ها هم خواهید شد.

نکات تکمیلی

همانطور که دیدید موفقیت جدا از تلاش و خلاقیت نیست. اما فاکتور مهمی که این روز ها افراد کمتر به آن توجه میکنند و تنها بخاطر درامد بالا به سراغ یک رشته میروند علاقه است. اگر شما به کاری که انجام میدهید، رشته ای که در آن تحصیل میکنید و شغلی که دارید، علاقه داشته باشید بدون شک در آن خلاقیت خواهید داشت و برای رسیدن به درجات بالا تلاش خواهید کرد. پس علاقه را سر لوحه ی تمامی کار های خود در زندگی قرار دهید.

  • ۹۸/۰۹/۱۸
  • استاد بانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی