همه چیز در مورد تدریس خصوصی

  • ۰
  • ۰


ریاضی پنجم دبستان شامل 7 فصل است که هر کدام فصل های آن، شامل مباحث زیر است:
فصل اول: عددنویسی و الگوها
فصل دوم: کسرها
فصل سوم: نسبت، تناسب و درصدها
فصل چهارم: تقارن و چند ضلعی ها
فصل پنجم: عددهای اعشاری
فصل ششم: اندازه گیری
فصل هفتم: آمار و احتمال

سخنی با معلمان و والدین

شما به عنوان معلم مدرسه، معلم  خصوصی ریاضی پنجم و یا حتی والدین دانش آموز سال پنجمی، به این قضیه واقف هستین که هر سال که می گذرد ریاضی بچه ها سخت تر و سنگین تر میشه. مثلا اگه دانش آموزان تا سال چهارم ابتدایی اعداد به میلیون رو یاد گرفتن، در سال پنجم و در کتاب ریاضی پنجم دبستان باید به رقم میلیارد برسن و هم جمع و تفریقش رو بلد باشن و هم نوشتن خود رقم را. 
بنابراین با سخت تر شدن مباحث ریاضی در سال پنجم، اهمیت تغییر روش تدریس معلم و تغییر روش مطالعه دانش آموزان نیز بیشتر میشه. یعنی هرسال با سخت تر و حجیم تر شدن مطالب، باید روش تدریس و روش مطالعه نیز تغییر کنه تا دانش آموز بتونه بهترین نمره و بهترین آموزش را در این سال بگیره.

بهترین روش تدریس کتاب ریاضی پنجم ابتدایی

اگر معلم مدرسه هستید یا معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی، می تونید از توضیحات زیر استفاده کنید تا بهترین روش تدریس را برای درس ریاضی پنجم ابتدایی بکار ببرید:

مرجله  اول:


ابتدا در سر کلاس اگه قراره مبحثی را آموزش بدید که بخشی از مطالب پایه ای آن را درس سال گذشته دانش آموزان یاد گرفتن، بهتره اول ی توضیح مختصری ا زمطالب پایه ای سالای گذشته بدید تا یک یادآوری برای دانش آموزا از مطالب آموخته شده سالای پیش بشه. 
مثلا اگه قرار در مورد رقم میلیارد و اعداد ده رقمی صحبت بشه بهتره قبلش یک یادآوری بشه راجع به رقم میلیون و اعداد 9 رقمی که دانش آموزان در سال چهارم آموزش دیدند.

مرحله دوم:

چون کتاب ریاضی پنجم بیشتر در قالب سوال و فعالیت آموزش داده، بهتر خودتون قبل از اینکه سراغ کتاب برید، یک آموزش روان و ساده ای از مبحث جدید با نمایش اشکال، ابزارهای مناسب تدریس، نوشتن مثال های زیاد در پای تخته داشته باشید و یک جزوه کامل و تر و تمیز از توضیحاتتون برای هر مبحث به دانش آموز ارائه بدید تا بتونن از این جزوه برای حل سوالات استفاده کنن. 

مرحله سوم:

بعد از آموزش کامل مبحث و حل مثال های زیاد در پای تخته یا بر روی برگه در جلسات تدریس خصوصی ریاضی پنجم دبستان، به سراغ کتاب و فصلی که آموزش دادیم میریم و با کمک و راهنمایی از دانش آموز می خواییم که سوالات را حل کنن. 
 

مرحله چهارم:

بعد از حل سوالات توسط دانش آموز، خودمون هم سوالات را با توضیحات کامل حل می کنیم تا مروری بر مباحث گفته شده باشه و هم دانش آموز درک بهتری نسبت به مطلب پیدا کنه و متوجه اشتباهاتش در حل سوالات بشه.

مرحله پنجم:

بعد از حل تمرین های کتاب، بهتره به سراغ سوالات سخت تر برید و چند نمونه از این سوالات را با همکاری بچه ها در سر کلاس حل کنید. این سوالات را برا کار در منزل به دانش آموزاتون بدید و از اونها بخواهید تمام راه حل ها و جواب سوالات را بصورت دقیق و تمیز در دفترشون یادداشت کنن. 

مرحله ششم:

در جلسه بعدی، قبل از اینکه به سراغ درس جدید برید، اول تمام تمرین ها و سوالات جواب داده شده دانش آموزا را چک کرده و در پای تخته حل کنید. یعنی زمانی که مطمئن شدید مبحث برای دانش اموزا کاملا جا افتاده، بعد به سراغ آموزش مبحث جدید برید.
مرحله هشتم: هر دو یا سه فصلی که از کتاب ریاضی پنجم اموزش دادید، بهتره یک  امتحان کلی از بچه ها از فصل های اموزش داده شده بگیرید، تا متوجه اشکالات درسی شون بشید و قبل از فرا رسیدن امتحان ریاضی ترم، اشکالاتشون رو رفع کنید.  


 

  • ۹۸/۰۹/۲۴
  • استاد بانک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی